بیماری لثه یا پریودنتیت
21 جولای

هنگامی که به یک دندان پزشک احتیاج پیدا می کنید لیستی از پزشک های دندان پزشک را مقابل خود می بینید اما یک سوال برای شما پیش می آید که بهترین آ نها چه کسی می تواند باشد، در ادامه  برای یافتن پاسخ اینکه بهترین دندان پزشک رشت چه کسی است با ما همراه باشد.

مشکلات رایجی که ممکن است برای دندان به وجود آید و بهترین روش درمان آن ها کدام است

متاسفانه اکثر مردم نسبت به دندان های خود بی تفاوت هستند و به آن ها به عنوان یک بافت زنده نگاه نمی کنند اما اینگونه نیست دندان ها شامل بافت های عصبی و زنده ای هستند که  اگر به خوبی به آن ها رسیدگی نکنیم ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد.

بد نیست بدانید که دهان انسان ها یک مکان مناسب برای رشد و پرورش باکتری هایی است که به شدت ضد دندان می باشند و باعث خورده شدن دندان و درنتیجه سوراخ شدن آن می شوند که در نهایت مجبور می شوید اقدامه به کشیدن دندان خود کنید برای این کاربه یک پزشک زبده نیاز دارید بهترین دندان پزشک رشت دکتر جهاندیده می تواند در این امر شما را یاری دهد ، روش مقابله با این باکتری ها تمیز نگه داشتن دهان است .

همانطور که می دانید در طول روز دندانهای انسان به علت کار زیاد و و فعالیت های روزانه  مانند گاز زدن، جویدن ، صحبت کردن و ساییده شدن بر روی همدیگر و یا بالا رفتن سن  به مرور زمان پوسیده شوند  در این حالت شما نیاز دارید اقدام به درست کردن دندان های خود در اصطلاح تعمیر آن ها کنید، درشمال کشور ایران بهترین دندانپزشک رشت یعنی دکتر جهاندیده می تواند گزینه مناسبی برای حل این مشکلات باشد.

پوسیدگی دندان

خوب است بدانید که  پوسیدگی در دندانهای شما زمانی رخ می دهد که به باکتری موجود در دهان خود اجازه و فرصت کافی را برای مستقر شدن روی دندان را داده باشید، این باکتری  ها با استفاده از اسیدی که از خود تولید می کنند  مینای دندان را خراب می کنند و به مرور زمان سبب می شوند دندانهای شما پوسیده و سوراخ شوند. برای درمان این مسئله می توانید به مطب دکتر جهاندیده بهترین دندانپزشک رشت مراجعه کنید

باکتری ها پس از مصرف قند و یا نشاسته ها شروع به فعالیت می کنند برای جلو گیری از شروع فعالیت باکتری ها توصیه می شود پس از مصرف مواد قندی یا نشاسته ها حتما مسواک استفاده کنید.

افرادی که سن بالا دارند و یا کودکان با توجه به ضعیف بودن مینای دندان آن ها  در معرض پوسیدگی دندان خود قرار دارند. توجه داشته باشید که اگر برای  پر کردن  دندانهای سوراخ شده خود اقدام لازم را انجام ندهید ممکن است  سبب ایجاد عفونت و یا آبسه شود.

بیماری لثه یا پریودنتیت

این بیماری توسط باکتری های موجود در دهان ایجاد می شود در این بیماری اگر بهداشت کامل دهان خود را حفظ کنید، می توانید از بروز عفونت های جدی جلو گیری کنید، شایان ذکر است که در ایالات متحده بیش از نیمی از افراد بزرگسال آن ها به بیماری های لثه  و یا عفونت درون دهان خود می باشند.

عفونت در ریشه دندان

عفونت دردندان ممکن است به شروع بیماری های خطرناک  در دهان  کمک کند و آبسه ها  زمانی پدید می آیند که عفونت موجود در ریشه در حال جدی خود قرار گرفته باشد. تنها راهی که می توانید  عفونت ریشه دندان خود را برطرف کنید  مراجعه به دکتر جهاندیده  بهترین دندانپزشک رشت  می باشد.

دلیل تخریب مینای دندان  و جلوگیری از تخریب بیشتر آن

بد نیست بدانید یکی از مواردی که نسبت به بقیه شروع به از بین رفتن دندان می کد مصرف نوشیدنی هایی از جمل نوشابه گازدار و شیرین به صورت مداوم می باشد، شایان ذکر است که شما می توانید  از مینا های ساییده شده دندان خود مراقبت بیشتری بعمل آورید و آب را با نوشیدنی ها دیگر غیر الکلی دیگر جایگزین کنید.

شایان ذکر است که پزشک شما  یک مسواک نرم را پیشنهاد می دهد  تا با استفاده از آن  مینای دندانهای خود را  سالم نگه دارید و از وارد شدن آسیب اضافه جلوگیری کنید، توجه داشته باشید که هرچقدر  زمان کشف خرابی مینای دندان  زود تر باشد امکان بهبود در آن نیز بیشتر می شود.

خشک بودن دهان چه خطری ممکن است به وجود آورد

دهان خشک را گاهی اوقات به نام Xerostomia     نیز می شناسند و اما این مشکل را   در حال حاضر با نام دهان خشک  قبول دارند، دهان ما ممکن است به دلایل مختلفی خشک شود مانند کم شدن ترشح بزاق به علت مصرف دارویی خاص که ممکن است دکتر برای  ما تجویز کرده باش.

بزاق موجود در دهان ضد باکتری می باشد و اگر به هر دلیلی  خشک شود آسیبی جدی به لثه  ها و دندان ها وارد می کند به این صورت که بر باکتری ها روی دندان نشسته و شروع به خوردن مینای دندان می کنند.

لازم به ذکر است  گروه سنی بالای ۵۰ سال بیشتر در معرض  این چنین مشکلات هستن زیرا با افزایش سن تولید بزاق دهان نیز به طور خودکار کم می شود.دومین گروه افرادی هستند که مجبور به مصرف مداوم دارو می باشند.  در نتیجه اگر شما این مشکل را حل نکنید با سوراخ شدن دندانهای خود مواجه می شوید.

مشکلات اورژانسی دندان

یکسری مشکلات  در بهداشت دهان و دندان هستند که در ظاهر کوچک  به نظر می آیند، اما اگر آن ها را نادیده بگیرید می توانند تهدیدی جدی و بزرگ را برای شما به وجود آورند از این رو شمارا نیازمند اورژانس دندانپزشکی می کنند.  مشکلات اورژانسی عبارت اند از:

• دندان درد
  • کنده شدن دندان
  • آبسه یا عفونت دندان
  • پلاک دندان
  • حساسیت
  • فلوروزیس
  • دندان عقل نهفته
  • ناهنجاری های فک
  • ساییده شدن دندانها به هم
  • بوی بدی  در دهان

دندان درد

بسیاری ازدندان درد های که ممکن است برای ما پیش بیاید  ساده هستند و با شستن  دهان ودندانهای خود می توانیم جرم ها و مواد خارجی که روی آن ها جای خشک کرده اند را تمیز کنیم، که سبب تسکین درد نیز می شود.

لازم به ذکر است که هیچ وقت نباید برای  آرام کردن درددندان خود آسپرین ها را در میان دودندان  قرار ندهید زیرا باعث می شود پس از حل شدن قرص  آسیب جدی به بافت لثه وارد کند اگر درددندان برای شما غیر قابل تحمل بود می توانید به مطب دکتر جهاندیده مراجعه کنید.

شکستگی دندانها

یک کار مفید که پس از شکسته شدن دندانها باید انجام دهید  شستشوی داخل دهان با آب گرم است، همچنین باید یک کمرس یخ را روی دهان خود بگذارید، اگر  صورت شما ورم زیادی داشت حتما باید به یک پزشک مراجعه کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم برای ترمیم آن به مطب دکتر جهاندیده بروید.این دکتر در حال حاضر بهترین دندانپزشک رشت می باشد

آبسه دندان چیست

آبسه به توده چرکی گفته می شود که دلیل به وجود آمدن آن زیاد شدن باکتری ها روی سطح دندان است که به ریشه منتقل می شود، در کل  آبسه دندان هنگامی  ایجاد می شود که مغز دندان شما عفونت کرده باشد،  اگر داروایی که پزشک برای شما تجویز می کند  در درمان آن کافی نباشد.

توصیه می کنیم به بهترین دندانپزشک رشت یعنی آقای جهاندیده مراجعه کنید تا آبسه ایجاد شده دردندان شما را با تجویز دارو های مناسب کنترل و به پایان برساند که پس از تکمیل این فرایند  خیلی سریع نیازمند عصب کشی خواهید شد.

پلاک دندان چیست

بد نیست بدانید  به پلاک دندان  لایه  نازکی از باکتری ها گویند که پس از  مصرف  غذا هایی که مواد اسیدی را تولید می کنند  روی سطح دندانهای شما و همچنین لثه ها   تشکیل می شود،  که در راس این مواد غذایی پر خطر  شکلات ها، شیرینی ، نشاسته (نشاسته و قند)  و انواع شیرینی ها می باشد.

خوب است بدانید  پلاک ها اگر مدت زیادی رو ی دندان باقی بمانند موجب  ایجاد یک شرایط ایده آل برای باکتری های موجود در دهان  شما شود

علت تحلیل رفتن لثه ها

با توجه به اینکه پلاک ها سبب بروز حساسیت ،  جراحت و یا التهاب لثه ها می شود، همجنین در بیشتر مواقع ممکن است لثه های شما  به دلیل داشتن یک پلاک دندانی  خونریزی کنند  به همین دلیل  تخریب تدریجی در بافت لثه ها   باعث می شود بافت لثه تحلیل رود برای درمان   تحلیل لثه های خود می توانید به  دکتر جهاندیده مراجعه کنید.

حساسیت دندانها چه علائمی دارد

بسیاری از افراد هنگم خوردن چایی یا  خورد کردن یک تیکه یخت در دهان خود متوجه دردی در دندانهای خود می شوند که  به احتمال زیاد دچار حساسیت در دندانهای خود شده اید برا اطمینان از اینکه دندانهای شما حساسیت دارند یا خیر می تواندی به مطب دکتدرجهاندیده  که بهترین دندان پزشک رشت می باشد مراجعه کنید.

ممکن است دمایی که بیش از حد بالا یا پایین است  سبب انبساط و یا انقباض در بافت دندان شما شود  که در مرور زمان   سبب بروز ترک  های ریزی روی سطح دندان  می شوید که این ترک ها  باعث ایجاد مشکل در هنگام غذا خوردن، آشامیدن و یا نفس کشیدن   شما شود

فلوروزیس دندانها  و دلایل برئز آن

یک نوع مشکل زیبایی است  دندانهای افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهد، به این صورت که پس ازآنکه دندانها از لثه ها بیرون آمدند  و به صورت کامل شکل گرفتند شاهد بروز تغیراتی در رنگ آن ها می  شوید اما لازم به ذکر است  به دلیل اینکه تشخیص فلوروزیس کار راحتی نیست  ما به شما دکتر جهاندیده متخصص دندانپزشکی را معرفی می کنیم که به عنوان بهترین دادن پزشک رشت شناخته شده است.

از علت های  اصلی  که در شکل گرفتن فلوئوروزیس   دخیل می باشد  استفاده نادرست و غیر استاندارد از محصولاتی است که از مواد فلوراید موجود در خمیردندانها  در ساخت آن ها استفاده شده است.

علائم  نشان دهنده فلوروزیس دندان

لکه هایی  ریز به رنگ سفید  هستند که توسط انسان به راحتی قابل مشاهده نمی باشند یکی دیگر از مواردی که به تشخیص فلوئوروزیس  کمک می کند  دندانهایی است که مینای آن به آسانی تمیز نمی شود.

در صورتی که لکه های ریز و سفید نگ را بر روی دندان خود یا کودک خود مشاهدده کردید باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید  ما به شما بهترین دندانپزشک رشت آقای دکتر جهاندیده را پیشنهاد می دهیم

دندان عقل چیست و چه مشکلاتی می تواند به وجود آورددندان عقل چیست و چه مشکلاتی می تواند به وجود آورد

به طور معمول  محل رشد این نوع دندان در دهان  زیر استخوان فک یا بافت نرم می باشد،دندان عقل در کل به دو دسته نهفته و نیمه نهفته تقسیم می شود  در  دندانهایی که نیمه نهفته هستند مقدار کمی از آن  از لثه فرد بیرون می آید.

در دندان های نهفته  با توجه به آنکه  از لثه خارج نمی شوند سبب بروز التهاب و تورم در لثه  خواهند شد. همچنین  با تاثیر بر روی دندانهای مجاور خود باعث پوسیدگی آن ها می شوند که سریعا نیاز به جراحی دارند برای انجام این کار توصیه می کنیم به بهرین دندانپزشک رشت  آقای دکتر جهاندیده  مراجعه کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی رادر مورد مشکلات دندان و  شناختن بهترین دندانپزشک رشت  آقای دکتر جهاندیده را دریافت کرده باشید .  شما می توانیدبرای گرفتن وقت و نوبت به سایت drjahandideh.com مراجعه کنید تا در صورت  داشتن سوال،سوالات خود را حضوری بپرسید.

این پست چه قدر مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

متوسط امتیازات / ۵٫ تعداد نظرات: