ورود به حساب کاربری

رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

implantzibaimaghalatimagevideofag contact-usfacebook

لیزرهای دندانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

لیزرهای دندانی

کاربرد های لیزر

امروزه شکل دندانپزشکی در سراسر دنیا تغییر کرده و استفاده از تکنولوژی های نوین مانند لیزر در درمان های روزمره دندانپزشکی متداول شده است.

انگیزه اولیه بکارگیری لیزرها در دندانپزشکی، استفاده از ابزاری بدون صدای گوشخراش دستگاه های مرسوم دندانپزشکی و عدم نیاز به تزریق دردناک داروهای بی حسی بود اما پیشرفت تکنولوژی سبب گردید تا هر روز کاربرد های بیشتر و بهتری برای لیزر پیدا شود.

بر همین اساس امروزه لیزر در زمینه های مختلفی کاربرد دارد از جمله :

ترمیم پوسیدگی ها

ترمیم بدون درد و نیاز به بی حسی ( در 95 درصد موارد :(

امروزه پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید لیزرهای جدید این امکان را برای دندانپزشک فراهم می سازد تا تراش پوسیدگی های دندانی را با حداقل صدا و درد انجام دهد بطوریکه نیاز به تزریق داروهای بی حس کننده در بیش از 95 درصد ترمیم پوسیدگی ها از بین رفته است.

تشخیص و برداشت انتخابی پوسیدگی ها به صورت هوشمند

از دیگر پیشرفت های مهم دانش لیزر تولید دستگاه هایی است که می تواند به صورت اتوماتیک بدون نیاز به عکس های رادیوگرافی دندانی و روش های سنتی تشخیص پوسیدگی بافت سالم را از بافت پوسیده تشخیص دهد و تنها بافت پوسیده را حذف نماید.

جلوگیری از عصب کشی های غیر ضروری داخل دهان

در برخی از درمان ها، دندانپزشک شما برای درمان پوسیدگی های عمقی مجبور است تا نزدیک پالپ دندان (مغز دندان حاوی مجموعه اعصاب و عروق) تراش دهد که در بسیاری از موارد منجر به سوراخ شدن آخرین لایه عاج دندان و آسیب به پالپ می شود. در چنین مواردی در روش سنتی دندانپزشک معمولا مجبور به عصب کشی می شود چراکه حفره تراشیده شده و ابزار های استفاده شده، استریل نیستند ولی در درمان با لیزر در برخورد با چنین موردی دندانپزشک شما می تواند به دلیل استریل بودن حفره دندانی و ابزارها به راحتی کل پوسیدگی را حذف کرده و بدون نیاز به عصب کشی، دندان را ترمیم کند.

تشخیص پوسیدگی

روش های معمول برای تشخیص پوسیدگی عمدتا استفاده از دید مستقیم، سوند و عکس های رادیولوژی، با تکیه بر مهارت دندانپزشک است که مجموع این روش ها توانایی کشف 45 درصد از پوسیدگی ها را دارد. این روش ها معایبی مانند آسیب به بافت سالم دندانی و ضررهای ناشی از اشعه ایکس را نیز به همراه دارد.

با استفاده از لیزر تشخیص پوسیدگی، شما می توان تا 90 درصد پوسیدگی ها را حتی در بافت های عمقی تشخیص داد. تشخیص به موقع و زود هنگام پوسیدگی سبب می شود تا شما درمانی سطحی، کم درد و کم هزینه تری را داشته باشید. همچنین این دستگاه لیزر می تواند جرم های پنهان شده زیر لثه شما را نیز تشخیص دهد تا از بیماری های لثه ای جلوگیری شود

اندودونتیکس ( عصب کشی و جراحی ریشه )

استریل کردن کانال های اصلی و فرعی ریشه :

هدف اصلی درمان عصب کشی، حذف بافت های آلوده داخل ریشه و همچنین پر کردن آن می باشد.

در روش های سنتی پس از حذف بافت های آلوده داخل ریشه، بکارگیری شوینده های داخل کانال چندان برای حذف باکتری های باقی مانده موثر نیستند. در حالیکه تابش لیزر پس از حذف بافت آلوده، کلیه باکتری های باقی مانده در داخل کانال و در عمق عاج را از بین برده و محیطی کاملا استریل را به وجود می آورد.

تحقیقات نشان داده اند که استفاده از لیزر، از 80 درصد درمان های عصب کشی ناموفق جلوگیری می کند و بدین طریق در صرف وقت و هزینه شما جهت مراجعه دوباره و از دست دادن زود هنگام یک دندان جلوگیری می شود.

پریودونتیکس ( درمان بیماری های لثه )

برداشت جرم های لثه :

در روش های سنتی از ابزار های دستی و دستگاه های ماوراء صوت برای حذف جرم ها استفاده می شود. دستگاه های ماوراء صوت توانایی حذف همه جرم ها را ندارند و ابزارهای دستی سطح صاف ریشه را تخریب می کنند.

لیزر های جدید می توانند به صورت هوشمند جرم را از بافت سالم دندانی تشخیص داده و آن را بدون آسیب به بافت های سالم به صورت کامل حذف نماید.

استریل کردن و حذف بافت های آلوده لثه

چنین درمانی در روش های سنتی وجود ندارد و دندانپزشک شما تنها می تواند برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند که چندن کارا نیست و درمانی موقتی به شمار می رود.

ولی با استفاده از لیزر دندانپزشک شما می تواند کلیه بافت های آلوده و باکتری ها را از زیر لثه های شما حذف کند و از بیماری های شدید لثه ای که باعث تحلیل لثه و استخوان فک شما می شود جلوگیری کند.

جراحی هایی دقیق، استریل و بدون خونریزی :

برش های بافت نرم در روش های سنتی توسط تیغ های جراحی انجام می شود که به دلیل خونریزی، کار را برای دندانپزشک شما سخت تر می کند. بعلاوه برش ها به دلیل نیاز به اعمال نیروی زیاد توسط دندانپزشک چندان دقیق نیستند و به راحتی نیز می توانند آلوده گردند و یا آلودگی را به عروق خونی منتقل نمایند. به همین سبب بسیاری از بیماران با سابقه بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و ... ، جهت انجام جراحی های دهان دچار مشکلات فراوانی می شوند. اما با استفاده از لیزر، برش های انجام شده کاملا استریل، کنترل شده و دقیق هستند. جلوگیری از خونریزی برای دندانپزشک امکان انجام جراحی در محیطی تمیز با دیدی عالی را فراهم می سازد.

از دیگر مزایای جراحی توسط لیزر کاهش عوارض معمول پس از جراحی مانند درد، تورم، خونریزی و خونمردگی می باشد. یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از لیزر ترمیم سریع زخم های پس از جراحی و عدم نیاز به بخیه در بسیاری موارد می باشد.

برداشت و برش بافت های سخت استخوانی

در روش های سنتی این کار بوسیله فرزهای جراحی انجام می شود که فشار زیادی را به استخوان منتقل کرده، سرعت بالایی ندارند و خرده های ریز استخوانی را در محل جراحی باقی می گذارد. مجموعه این موارد سبب افزایش زمان جراحی و عوارض پس از جراحی می شود. اما با استفاده از لیزر بدون هیچگونه اعمال فشار به استخوان فک جراحی انجام می شود. این مساله به علاوه باقی نگذاشتن خرده های استخوانی در محل جراحی و انجام جراحی در زمان کوتاه سبب کاهش کاملا محسوس عوارض بعد از جراحی می شود.

ایمپلنت

بهترین وسیله جهت حذف عفونت های نسوج اطراف ایمپلنت:

یکی از عوارض شایع پس از جراحی های ایمپلنت، التهاب اطراف ایمپلنت به دلایلی مانند عدم رعایت بهداشت، استعمال دخانیات، فشار بیش از حد بر روی ایمپلنت، اشتباهات تکنیکی در هنگام گذاشتن ایمپلنت و ... می باشد.

در روش های معمول دندانپزشکی، از آنجا که ابزاری برای حذف آلودگی ها و تسریع ترمیم بافت وجود ندارد، بسیاری از موارد التهاب دور ایمپلنت سبب شکست این درمان و خروج ایمپلنت می شود و در مواردی جراحی های وسیع می تواند ایمپلنت را نجات دهد.

استفاده از لیزر در سال های اخیر به دلیل توانمندی بالا جهت استریل کردن محیط اطراف ایمپلنت و تحریک بافت های نرم و استخوان اطراف ایمپلنت برای ترمیم و باز سازی، سبب شده است که در اغلب موارد، بدون نیاز به جراحی و یا با جراحی های کوچک از شکست درمان و کشیده شدن ایمپلنت جلوگیری شود.

انجام مرحله دوم جراحی ایمپلنت با حداقل خونریزی و درد :

در مرحله دوم جراحی های ایمپلنت ابتدا می بایست بافت لثه ایی روی ایمپلنت را برش داده و حذف کرد که در روش های معمول دندانپزشکی، توسط تیغ های جراحی انجام می شود. خونریزی پس از این جراحی امکان قالب گیری مناسب را در همان جلسه از دندانپزشک سلب می کند و در شرایط ایده آل می بایست قالب گیری به جلسه دیگری موکول گردد. اما با استفاده از لیزر، برش هایی بدون خونریزی در مرحله دوم به دندانپزشک این اجازه را می دهد تا در همان جلسه قالب گیری را انجام دهد .

سفید کردن دندان با لیزر

امروزه روش های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد که اغلب آن ها به اندازه کافی موثر هستند اما میزان آسیبی که به بافت دندانی وارد می شود، در این روش ها با یکدیگر متفاوت است. این آسیب ها شامل سایش و ترک های ریز در سطح دندان و حساسیت های دندانی پس از سفید کردن می باشند.

ثابت شده است که لیزرها کمترین آسیب ممکن را به سطح دندان ها در روند سفید کردن دندان می رسانند و نه تنها موجب حساسیت دندانی نمی شوند بلکه حساسیت های قدیمی را نیز کاهش می دهند.

نکته مهم دیگر کاهش زمان مورد نیاز برای سفید کردن دندان در مطب می باشد که با استفاده از لیزر این زمان به نصف و در مواردی حتی تا یک چهارم روش های معمول کاهش می یابد.

درمانی

بازسازی کلیه بافت ها، کنترل درد و التهاب :

لیزر ها در توان های پایین دارای اثرات معجزه آسایی می باشند که به صورت معمول در مطب های دندانپزشکی غیر قابل انجام است.

لیزر ها می توانند سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده از جمله زخم ها یا محل برش های جراحی را تا چندین برابر افزایش دهند. در مواردی که به دلایلی عصبی قطع یا فلج شده باشد نیز لیزر ها می توانند سبب ترمیم آن ها شوند. همچنین لیزرها می توانند در کاهش انواع درد های حاد و مزمن بسیار موثر باشند.

برای مشاهده عکس های قبل و بعد از درمان با لیزر به گالری تصاویر مراجعه فرمایید.

آمار سایت

امروز